برج هاي خنك كن برج هاي خنك كن .

برج هاي خنك كن

در مواد سازنده يك برج

برج هاي مدل مرطوب

 

دستگاه برج خنك كننده چگونه كار مي كند ؟

 

يكي از مهمترين مشكلاتي كه ممكن است در روند انجام فرآيندهاي بزرگ صنعتي رخ دهد اين است كه در هنگام كار گرماي توليد شده توسط ادوات و دستگاه ها ممكن است تاثير منفي در روند پروزه داشته باشد و به همين منظور بايد فكري كرد تا اين حررات ناشي از فعاليت دستگاه ها دفع شود تا مانعي براي ادامه كار نباشد.اينجاست كه نام دستگاه هاي به نام برج خنك كننده مطرح مي شود.اين محصول مي تواند با توجه به نوع عملكردش  باعث شود تا آبي كه قرار بوده  ساير دستگاه هاي شما را خنك نمايد و حال بر اساس اين خنك سازي گرم و داغ شده را مجددا و در زماني كوتاه خنك نمايد و دوباره براي ادامه فعاليت انرا به سمت ساير ادوات و دستگاه ها هدايت كند.نمي توان هيچگونه واحد صنعتي را پيدا كرد كه بتواند بدون وجود چنيني دستگاه هايي به ادامه فعاليت خود بپردازد.

 

مجموعه تخصصي نوين تهويه صنعت با دارا بودن بيش از ۸ سال تجربه موفق در بازار انواع برج خنك كن با افتخار اعلام مي كند امروز با تلفيق دانش فني و تجربه عملي توانسته به جايگاهي دست يابد كه بدون نيزا به دانش غربي خود به تنهايي به طراحي و توليد انواع برج خنك كننده در ابعادو اندازه هاي مختلف بپردازد.ظرفيت برج هايي كه توسط شركت تخصصي نوين تهويه صنعت توليد مي شود مي تواند از ۸ تن  تا ۱۴۰۰ تن باشد.

برج هايي كه توسط ما توليد مي وشند مي توانند بنا به درخواست شما از جنش فايبر گلاس و يا هر نوع فلز ديگري باشند.يكي از مهمترين دلايلي كه توانسته ايم با محصولات خارجي به خوبي رقابت نماييم و سهم مهمي از بازار را نصيب خود كنيم دقت در طراحي و توليد برج خنك كننده است. در تمامي مراحل كار ما با دقت و حساسيت بالايي كار را قدم به قدم و با محاسبات دقيق انجام مي دهيم.در استفاده از متريال سعي خواهيم كرد تا بهترين و با كيفيت ترين ها را در يك برج استفاده نماييم.. برج هايي كه توسط ما توليد شده اند داراي دو خصوصيت مهم هستند :

۱-داراي استحكام به مراتب بيشتري نسبت به توليدات ديگر شركت هاي داخلي هستند.

۲- از نظر وزن بسيار سبك تر مي باشند.

ما براي بالا بردن ميزان كيفيت در توليدات خود هميشه سعي كرده ايم در تمام مراحل با بهترين كيفيت ممكن كار كنيم..مثلا هر زمان كه نياز بوده تا ازآليازي براي ساخت استفاده كنيم ابتدا اولويت ما استفاده از آلومينيوم – برنج و قطعاتي از جنس گالوانيزه بوده و هميشه سعي كرده ايم تا تحت هيچ شرايطي كيفيت را فداي هيچ چيزي نكنيم.يكي از مزاياي استفاده از فلزات مرغوب و مقاوم اين است كه بعد از سالها در برج هاي خنك كننده توليد شده توسط ما شما نمي توانيد هيچگونه خردگي و زنگ زدگي و پوسيدگي بيابيد و اين يعني كيفيت بالايي كه به مشتريان خود عرضه مي كنيم.

 

اما در اين بخش مي خواهيم اشاره اي به مهمترين اجزاي استفاده شده در يك برج خنك كننده بپردازيم و با هم بررسي كنيم كه در ساخت يك برج خنك كنندهچه چيزهايي به كار مي روند.

اولين بخش را مي توان اشاره اي به دستگاه فن و يا همان پنكه كرد. همانطور كه اسمش هم مشخص است از اين بخش براي خنك سازي آب درون برج استقاده مي شود و هرگونه تداخل در اين بخش مي تواند در ميزان كيفيت نهايي خروجي برج تاثير مستقيم بگذارد.

براي اينكه عمليات خنك سازي بتواند با كيفيت بالايي و در زمان كمتري انجام شود بايد كاري كرد تا ميزان تماس آب و هوا بيشتر شود كه اين بخش وظيفه بخشي به نام پكينگ است.هر چقدر ميزان كيفيت پكينگ هاي استفاده شده بالاتر باشد در نتيجه ميزان تسريع خنك شدن آب نيز بالا رفته و كيفيت بالاتري را شاهد خواهيم بود.

اما بخش ديگر  را مي توان به قسمتي اشاره كرد كه در انجا آب هاي خنك شده جمع مي شوند و براي رفتن به سمت دستگاه هاي سرد سازي هدايت مي شوند. اين بخش نامش حوضچه است.

اما چون دستگاه براي كار كردن با اب در تماس است و مكن است در هنگام كار اب به اطراف پراكنده شود براي همين منظور از بخشي به نام قطره گير استفاده شده تا اين مشكل بوجود نيايد .

اما  در طراحي برج خنك كننده نوع آليازي كه در بدنه اصلي برج استفاده مي شود يا بهتر است اينگونه بگوييم كه ساختاري كه براي يك برج مي توان استفاده مرد به چند دسته تقسيم مي شود :

بتوني

فلزي

فايبر گلاس

 

در مواد سازنده يك برج چه از بتن باشد و چه از هر نوع آلياژي ديگر مي توان براي هر كدام مزايا و معايبي را در نظر گرفت و بايد ديد كه شرايط محيطي و آب و هوايي شما چگونه است و ابتدا نيازهاي شما را بررسشي و سپس بر اساس ان نسبت به ساخت يك برج با آلياژ مورد نظر اقدام نمود.

 

 

 

شنبه 13 آذر 1395

قيمت برج خنك كننده

نويسنده: مهران زلقي   

 

يكي از مهمترين عواملي كه مي تواند در قيمت برج خنك كننده بسيار موثر باشد قطعات و لوازمي است كه در ساخت ان استفاده شده است.قطعاتي همچون فن هاي به كار رفته و پكينگ ها و قطره گير ها با توجه به نوع و مدلشان و ميزان كيفيتي كه مي تواند ارائه دهند همگي به صورت مستقيم بروي قيمت نهايي يك برج تاثير خواهند گذاشت.همچنين نوع متريالي كه براي ساخت بدنه برج هاي خنك كننده مورد استفاده قرار مي گيرد نيز از اين قاعده مستثني نخواهد بود. مثلا برجي كه با ورق هاي گالوانيزه ساخته شده باشد با برجي كه از جنس فايبرگلاس باشد قطعا داراي تفاوت قيمت خواهند بود.

 

همانطور كه مي دانيد برج هاي براي اينكه بتوانند عمل خنك كنندگي را به خوبي انجام دهند نياز به دو انرژي آب و انرژي الكتريكي دارند. هر كدام از اين محصولات داراي راندمان كاري خاصي هستند و همين امر نيز مي تواند در تايين قيمت نهاي موثر باشد . قطعا برجي كه از راندمان كاري بالاتري برخوردار بوده به نسبت گران تر نيز مي باشد.در مقالات قبل نيز عنوان كرديم كه بستگي به موقعيت آب و هوايي منطقه شما مي توان از سه مدل برج خنك كننده استفاده كرد :

مدل اول با نام برج مرطوب شناخته مي شود

مدل دوم برج خشك نام دارد

و مدل سوم تركيبي از اين دو مدل است و به برج خشك و مرطوب معروف است.

 

 

در طراحي و ساخت هر كدام از اين مدل ها مي بايست نكات خاص ان را رعايت كرد و از قعات مخصوص به خود استفاده نمود.اينكه برج شما از كدام مدل باشد و شما چه ميزان راندمان كاري برايتان مهم است اين عواملي هستند كه در قيمت گذاري براي يك برج  نقش مهم و اساسي دارند.البته هميشه به مشتريان خود توصيه كرده ايم كه هيچگاه بر اساس قيمت تمام شده يك برج دست به خريد و انتخاب نزنند. اولين چيزي كه شما بايد در هنگام خريد برج خنك كننده به ان دقت لازم را داشته باشيد اين است كه ايا اين محصول مورد نظر شما مي تواند پاسخگوي نيازهاي واحد  صنعتي مورد نظرتان باشد. بله نكته اينجاست كه شما بايد بر اساس نيازي كه داريد برج مورد نظرتان را انتخاب نماييد و نه اينكه بر اساس قيمت تمام شده آن.

بايد مكان مورد نظرتان توسط كارشناسان فني مورد بازديد قرار گيرد تا مشخص شود اول شما چه مقدار فضا در اختيار داريد و سپس تجهيزات صنعتي شما را بايد به صورت دقيق بررسي كرد تا مشخص شود براي اين ادوات از چه برجي با چه ظرفيتي بايد استفاده كرد.اگر به دنبال بهرتين راندمان كاري هستيد بايد بر اساس نوع منطقه اب و هوايي و همچنين ميزان خنك كنندگي كه نياز داريد  اقدام به خريد كنيد . در اين راه گروه مهندسي نوين تهويه صنعت با كادري مجرب و متخصص اماده ارائه مشاوره رايگان به شما عزيزان مي باشد.

ما به صورت دقيق تمام جوانب كار را اناليز خواهيم كرد و بر اساس ميزان بودجه اي كه براي اين امر اختصاص داده ايد بهترين مدل را برايتان طراحي و توليد مي كنيم.كليه كارهايي كه توسط نوين تهويه صنعت ارائه مي شوند داراي استانداردهاي جهاني بوده و بي قيد و شرط از طرف ما گارانتي خواهند شد.

 

هميشه كاهش داماي ادوات صنعتي به منظور حفظ كيفيت كار دستگاه ها از مهمترين چالش هايي بوده است كه مهندسان با ان روبرو بوده اند به همين منظور است كه امروز شاهد  هستيم در اكثر واحد هاي بزرگ و كوچ از برج هاي خنك كننده صنعتي استفاده مي كنند.اين برج ها بر اثر نوع مكانيزم طراحي كه دارند مي توانند به خوبي و با كيفيت مطلوبي عمل خنك سازي را انجام دهند و شما در طول كار دستگاه ها شاهد كوچكترين هيچگونه مشكلي نخواهيد بود.

 

اما در روند انتخاب يك برج كه بتواند عملكرد خوبي براي محيط منورد نظر شما داشته باشد بايد حتما از قبل شرايط محيطي را به خوبي مورد بررسي قرار داد. محيط هاي خشك با محيط هايي كه مرطوب هستند قطعا مدل هاي مختلفي از انواع برج خنك كن را مي طلبند.امروزه شاهد هستيم تكنولوژي طراحي و ساخت انواع و اقسام دستگاه هاي برج خنك كننده كاملا بومي شده و خوشبختانه تمامي كارهاي مربوطه در داخل كشور و با هزينه اي به مراتب كمتر از قبل انجام خواهد شد.

همچنان كه در قبل نيز اشاره شده بر اساس يك تقسيم بندي مي توان اين ادوات خنك كننده را در سه دسته قرار داد و از آن بر اساس نياز محيط مورد نظرمان مورد استفاده قرار داد :

قيمت برج خنك كننده  در مدل هاي مرطوب همانطور كه از نامشان نيز مشخص است براي محيط هايي كه در مصرف آب كمبودي ندارند مورد استفاده قرار خواهند گرفت و مي توان از اين مدل ها جدا از مصرف بالاي ابي كه دارند شاهد راندمان خوبي در حين كار بود.

اما مدل هاي خشك براي محيط هاي كم آب و كويري بيشتر مورد استفاده قرار مي گرند و البته مشخص است كه به نسبت مدل هاي مرطوب راندمان پايين تريداشته و البته مصرف اب به مراتب پايين تري نيز دارند.

در مدلي ديگر به صورت تلفيقي از دو حالت اول است برج هاي مرطوب و خشك نام گذاري شده و در عين حال كه سعي شده است مصرف آب كمتر شود راندمان نيز بالاتر رفته و اين مدلي است كه اين روزها در اكثر واحدها شاهد هستيم كه از آن استفاده خواهد شد.

شركت نوين تهويه با بهره گيري از كادري مجزب و متخصص در اين زمينه اماده ارائه همه نوع خدماتي رد زمينه طراحي و توليد و تعميرات انواع برج خنك كننده مي باشد . شما مي توانيد از بخش تماس با ما با كارشناسان فني ما رد ارتباط باشيد و سوالات خود را از اين طريق با ما در ميان بگذاريد.ما بهترين مشاوره ها را به شما ارائه خواهيم داد تا در نهايت بتوانيد انتخابي صحيح و مناسب داشته باشيد و از هزينه هاي اضافي جلوگيري نماييد.

نكته مهم ديگري كه بايد به ان اشاره كرد اين است كه مكاني كه قرار است برج ها نصب شوند بايد دقيقا مورد كارشناسي قرار گرفته و نقطه اي را انتخاب كرد كه جريان باد به خبوي قابل حركت باشد و همين امر مي تواند در خنك سازي و بالا بردن راندمان كاري بسيار موثر باشد.

اما چيزي كه معمولا كارشناسان نوين تهويه به مشا پيشنهاد مي كنند اين است كه از مدل هاي تلفيقي مرطوب و خشك استفاده نماييد. اين مدل ها راندمان قابل قبولي دارند و در عوض ميزان مصرف آب كمتري هم دارا بوده و همين دو امر مي تواند انگيزه مناسبي باشد تا شما هر چه بيشتر به استفاده از اين مدل ترغيب شويد.

 

 

 

شنبه 13 آذر 1395

برج خنك كننده فايبرگلاس

نويسنده: مهران زلقي   

 

شركت نوين تهويه صنعت با كادري مجرب و سابقه اي درخشان در زمينه طراحي و توليد انواع برج خنك كن با افتخار اعلام مي دارد توانايي طراحي و ساخت انواع برج خنك كننده فايبرگلاس را دارا  بوده و بر اساس نياز واقعي مشتريان بهرتين و در عين حال كم هزينه ترين مدل را در زماني كوتاه طراحي و توليد خواهد كرد.شما عزيزان مي توانيد از بخش تماس با ما در سايت با ما ارتباط برقرار نماييد و كليه مسايل مربوط به فروش و قيمت گذاري را از ما پرس و جو كنيد.

اين روزها شاهد هستيم اكثر واحد هاي صنعتي اقدام به تعويض برج هاي قديمي خود نموده اند و جايگزيني كه براي اين مورد در نظر گرفته تنها مدل هاي فايبر گلاس است . از جمله مزايي كه مي توان در برج هاي خنك كننده فايبرگلاس نسبت به ديگر برج ها يافت مي توان به موارد زير اشاره نمود :

بزرگترين مزيت اينگونه برج ها طول عمر انها هستند كه به نسبت ديگر مدل ها از مقدار بالاتري برخوردار است.علت هم مي توان اينگونه توضيح داد كه در ساير برج ها به دليل فلزي بودن جنس بدنه شاهد هستيم كه پس از مدتي به دليل وجود آب فلز بدنه دچار پوسيدگي و زنگ زدگي خواهد شد.اما اين مشكل رد مدل هايي كه زا فايبرگلاس استفاده مي شود كاملا برطرف شده و ديگر خبري از پوسيدگي نخواهد بود.

 

از ديگر برتري هايي كه مي توان براي برج خنك كننده فايبرگلاس لحاظ نمود اين است كه اين مدل مي تواند نيروي بيشتري از فشار و بار را تحمل نمايد كه اين خود نشان از استحكام و دوام بالاي اينگونه برج ها دارد

 

وجود فايبرگلاس براي ساخت بدنه به شما اين امكان را خواهد داد تا به صورت ۱۰۰%  فضايي كاملا آيروديناميك ايجاد نماييد و همين مساله تاثير بسزايي در امر خنك كنندگي دارد و يمزان راندمان كاري را به نحو چشمگيري افزايش مي دهد.

با وجود بدنه آيروديناميك شما مي توانيد از الكتروموتورهايي با ظرفيت كمتر استافده نماييد و در نتيجه شاهد كاهش مصرف برق هم خواهيد بود.

وزن نهايي اينگونه برج ها در مقايسه با مدل هاي فلزي گاهي تا يك پنج وزن انها نيز كاهش يافته و اين مساله زماني نمود پيدا خواهد كرد كه بخواهيد برج را از مكاني به مكان ديگر جابجا نماييد.

از ديگر مزاياي استفاده از برج هاي خنك كننده فايبرگلاسي اين است كه هر زمان كه بخواهيد مي توانيد كليه قطعات و بدنه را از همديگر دمونتاژ نماييد و اين درحاليست كه چنيني امكاني در مدل هاي فلزي  وجود ندارد.

وجود شرايط آيروديناميك به شما اين امكان را خواهد داد تا فن در فضايي كاملا بالانس شده شروع به كار كند و همين امر باعث كاهش توليد صداي اضافي خواهد شد. در مدل هاي فلزي به دليل عدم وجود چنين فضايي فن با صداي بسيار بالايي كار مي كند و موجب آزار خواهد شد.

يكي ديگر از مسائلي كه بايد به ان دقت فراواني داشت هزينه هاي پشتيباني و نگه داري يك برج است. در مدل هاي فايبرگلاس اين هزينه ها به نحو چشم گيري كاهش يافته و از اين روب راي شما كاملا مقرون به صرفه تر مي باشد.

و در اخر هم مي توان از نظر شكل ظاهري مدل هاي فايبرگلاسي را بسيار زيباتر و خوش رخ تر طراحي نمود.

 

واحد هاي صنعتي بزرگ هميشه با گرماي ادوات و دستگاه هاي خود مشكل داشته و همين امر موجب شده تا شاهد بروز مشكلاتي در خط توليد انها باشيم.يكي از مطمئن تريم روش ها كه مي تواند كمك فراواني نمايد و عمليات خنك سازي را به خوبي انجام دهد استفاده از برج خنك كننده فايبرگلاس است. مدل هاي مختلفي را مي توان پيشنهاد داد اما در مدل هاي ساخته شده از متريال فايبرگلاس مزايايي نهفته است كه نمي توان در ديگر مدل ها ديد.

هميشه اولين چيزي كه ما به مشتريان خود مي گوييم اين است كه در قدم اول بر اساس واقعيت و به درستي نياز سنجي كنند و سپس اقدام به خريد و تهيه ادوات مربوط به برج خنك كننده نمايند.تقسيم بندي هاي مختلفي را مي توان براي اين محصولات در نظر گرفت كه در يك مدل بر اساس نوع راندمان كاري مي توان به شرح ذيل به انها اشاره كرد :

برج هاي مدل مرطوب

برج هاي مدل خشك

برج هاي مدل خشك-مرطوب

در مقالات گذشته به تفصيل در مورد نحوه عملكرد هر كدام از اين سه مدل صحبت كرديم و ديگر نمي خواهيم تكرار مكررات نماييم.نكته ايكه بايد انرا هميشه مد نظر داشته باشيد نحوه و مكان جا نمايي اين دستگاه است . همانطور كه مي دانيد براي اينكه عمل انتقال حرارت به خوبي انجام شود نياز است تا باد در كنار اين دستگاه به خوبي در جريان بوده و براحتي منتقل شود. پس بايد مكاني را براي نصب در نظر بگيريد كه عمل انتقال باد به خوبي صورت پذيرد.

در ضمن براي انتقال هوا از دو روش كشش طبيعي و كشش مكانيكي  استفاده مش ود . مدل هاي كشش طبيعي همانطور كه از نامش مشخص است بدون نياز به هيچگونه ادوات خاصي اين كار را انجام مي دهد و البته اين خود باعث شده تا راندمان كاري كمي پايين تر باشد و در عوض ميزان اتلاف انرژي نيز كمتر است اما در مدل هاي كشش مكانيكي با استفاده از يك فن اين عمل صورت خواهد گرفت و شاهد هستيم كه راندمان به ميزان قابل توجهي بالا رفته و در عوض اتلاف انرژي نيز بالاتر خواهد رفت.

 

مجموعه نوين تهويه صنعت با دارا بودن كادري مجرب و حرفه اي همه روزه امادگي اين را دارد تا به سوالات شما پاسخ داده و شما از اين فرصت مي توانيد جهت دريافت مشاوره رايگان ما استفاده نماييد.

در ساليان گذشته براي تهيه يك برج خنك كننده فايبرگلاس نياز بود تا اين كالا از خارج از كشور تهيه شود اما امروزه شاهد هستيم با پيشرفت روز افزون تكنولوژي اين دانش به صورت كامل بومي شده و توسط مهندسان داخلي قبال اجرا و طراحي مي باشد و همين امر موجب شده تا شاهد كاهش هزينه هاي به ميزان قابل توجهي باشيم.

اما در اين بخش مي خواهيم به معرفي اجزا و قطعات تشكيل دهند يك برج اشاهر كنيم و به معرفي كلي انها بپردازيم :

 

 

يكي از مهمترين بخش ها فن به كار رفته در اين دستگاه ها است. كيفيت فن مورد استفاده شده بسيار براي يك واحد صنعتي مهم است و مي تواند در افزايش راندمان كاري موثر باشد.

اما قطعه بعدي كه بسيار مهم است پكينگ نام دارد .پكينگ ها در سرعت بخشيدن به عمليات خنك سازي نقش مهمي را ايفا مي كنند و هر چقدر كيفيت ساخت انها بالاتر باشد شاهد راندمان بالاتري هم خواهيد بود.

بخش بعدي را مي توان به حوضچه اب اشاره داشت كه آب خنك شده در انجا جمع اوري مي وشد و به منظور استفاده مجدد به سمت دستگاه ها هدايت مي گردد.

در برج هاي مدل مرطوب به دليل استفاده از آب شاهد هستيم كه ميزان زيادي ممكن است اب به اطراف دستگاه پراكنده شود كه اين خود موجب اتلاف و حتي آسيب رساندن به ديگر ادوات شود به همين منظور از قطعاتي به نام قطره گير استفاده مي كنند تا اين مشكل برطرف شود.

 

 

 

 

يكي از بخش هاي مهم هر واحد صنعتي مربوط مي شود به برج هاي خنك كننده. اين ادوات همانطور كه از نامشان مشخص است براي عمل خنك كنندگي ساير تجهيزات موجود در ان واحد مورد استفاده قرار مي گيرند.معمولا براي خنك سازي ساير ادوات يك كارخانه از آب كه بهترين و موثر ترين ماده براي اين مورد است استفاده مي شود اما مشكلي كه وجود دارد بعد از مدت كوتاهي آبي كه براي خنك سازي مورد استفاده واقع شده خود به دماي بالايي رسيده و ديگر نمي تواند به خوبي عمل خنك كنندگي را انجام دهد.

براي رفع اين مشكل بايد اقدامي انجام داد تا دماي اب به سريع ترين حالت ممكن كاهش يابد تا بتوان از ان در چرخه خنك سازي مجددا استفاده كرد. اينجاست كه نقش برج خنك كننده بيش از پيش نمايان تر خواهد شد.طراحي برج خنك كننده بايد بر اساس نيازهاي ان واحد صنفي صورت گيرد تا بتواند بدون هيچ كم و كاستي پاسخگوي نيازهاي انجا باشد و خللي در امر خنك كنندگي ايجاد نكند.در يك تقسيم بندي مي توان توليد برج خنك كننده را رد دو بخش مدار باز و مدار بسته جاي داد. مدل هايي كه به مدار بزا شهرت دارند عمل خنك سازي با ايجاد هر چه بيشتر تماس آب و هوا رخ مي دهد و هر چقدر اين عمل بهتر انجام شود ميزان توان خروجي برج براي خنك كنندگي بالاتر خواهد رفت.

اما مدل هاي مدار بسته براي مناطقي كه با مشكل كمبود آب روبرو هستند بيشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.در انواع برج خنك كن مدل مدار بسته سعي شده تا با كمترين اتلاف آب روبرو باشيم.مدل كاري اين دستگاه بدين صورت است كه به جاي استفاده از پكينگ از لوله هايي كه پره دار هستند عبور مي كند . اين لوله ها بايد رد مكاني تعبيه شده باشند كه به خوبي با جريان هواي سرد در تماس باشند تا به خوبي بتوانند آب درون خود را خنك نمايند. از بزرگترين معايبي كه مدل هاي مدار بسته دارند مي تواند به گرم شدن بيش از حد محيط اطراف انها اشاره كرد.

 

 

 

شنبه 13 آذر 1395

برج هاي خنك كننده مرطوب

نويسنده: مهران زلقي   

 

در اين بخش مي خواهيم به معرفي انواع برج خنك كن بپردازيم. در يك تقسيم بندي مي توان اين ادوات را در سه دسته قرار داد كه به شرح ذيل مي باشد :

برج هاي خنك كننده مرطوب

برج هاي خنك كننده خشك

برج هاي خنك كننده مرطوب -خشك

در مدل مرطوب كه معمولا در محيط هايي كه دسترسي به آب بدون مشكل بوده و منابع آبي قابل قبولي دارند مورد استفاده قرار گرفته براي اينكه بتواند حرارت ناشي از كار دستگاه ها را به  محيط  منتقل كند و عمل خنك سازي را بدون نقص انجام دهد از طرق زير عمل مي كند :

روش اول اينگونه است كه هواي اطراف  خود را افزايش مي دهد

روش دوم به منظور خنك سازي بخشي از آب كه در حال چرخش است را تبخير مي كند.

روش سوم مخزني كه آب جمع /اوري سرد شده در انجا مي باشد را افزايش دما خواهد داد.

 

در  برج خنك كننده شاهد سيستم توزيع و پخش آب هستيم كه نام آن اكنه است.اين وسيله داراي شبكه هاي مشبك بوده و به نوعي طراحي شده است تا آبي كه از بالاي برج سرازير شده را با هواي اطراف به خوبي مخلوط مي كند تا در  اين تماس حرارت آب به خوبي منتقل شود و باعث خنك سازي شود.

اما مدل ديگر كه بررسي مي كنيم برج خنك كننده خشك است. همانطور كه از نام ان مشخص است اين مدل در مناطقي مورد استفاده قرار مي گرد كه كمبود آب دارند و نياز است تا در صرفه جويي اب تلاش كنند.براي اين منظور كه بتوان جلوي هدر رفتن بيش از حد آب را گرفت از لوله هاي پرده داري استفاده مي كنند و آب در حال چرخش با عبور از اين لوله ها به خوبي حرارت خود را به محيط بيرون منتقل مي كند.در حين عبور آب سعي مي شود تا هر چه بيشتر لوله ها با هواي سرد در ارتباط باشند تا عمل خنك سازي با سرعت بالاتتري انجام شود.

اما در مدل سوم كه مي خواهيم بررسي كنيم با نام مرطوب و خشك انرا مي شناسند و همانطور كه از نامش مشخص است به صورت تركيبي كار مي كند و برگرفته از دو مدل خشك و مرطوبي بود كه در بالا توضيح داديم .مدل هاي مرطوب مشكلي كه داشتند اين بود كه به دليل استفاده از آب شاهد پراكندگي بيش از حد ان رد اطراف دستگاه هستيم و اين مشكل در مدل مرطوب و خشك برطرف شده است.

از ديگر مقالات ما بازديد نماييد :

برج خنك كننده فايبرگلاس , تعميرات برج خنك كننده , طراحي برج خنك كننده , خريد برج خنك كننده قيمت برج خنك كننده , توليد برج خنك كننده


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۰۵:۵۸ توسط:محمديان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :